1. Aktywność fizyczna
Należy unikać przebywania w jednej pozycji przez cały dzień. Jeśli mamy siedzącą
lub stojącą pracę starajmy się choć na chwilę odpocząć lub zmienić pozycję ciała by uniknąć bolącej opuchlizny na koniec dnia. Warto więc wysiąść przystanek wcześniej, by przespacerować się chwilę dłużej, bo każda forma ruchu poprawia krążenie.

2. Odpoczynek
Jeśli jednak zdarzy się nam długi dzień i czujemy zmęczenie, można ochłodzić nogi prysznicem letniej wody. Unikajmy wysokich temperatur w okresie letnim-opalajmy się z umiarem, nie korzystajmy za często z sauny, solarium i gorących kąpieli, bo to właśnie wysokie temperatury sprzyjają obrzękom.

3. Poprawianie krążenia
Podczas wieczornego odpoczynku warto ułożyć nogi w odpowiedniej pozycji – wyżej niż pozostałą część ciała, na poduszkach lub kanapie.

4. Sport to zdrowie
Ten ciągle powtarzany slogan zawiera wiele prawdy. Każda forma aktywności skutecznie poprawia krążenie i przyczynia się do pięknego i zdrowego wyglądu naszych nóg. Dlatego wskazane są długie spacery, gimnastyka, jazda na rowerze czy bieganie.

5. Dieta i zdrowe odżywianie
Kontrolowanie wagi i poziomu cholesterolu we krwi zapewnia nie tylko zgrabną sylwetkę, ale także zmniejsza ryzyko chorób związanych z żylakami. Należy zatem spożywać pokarmy zawierające błonnik, dużo jarzyn i owoców, szczególnie surowych, razowe pieczywo.

6. Kompresjoterapia
to metoda zapobiegania i leczenia chorób układu żylnego polegająca na noszeniu pończoch lub rajstop uciskowych. Często poleca się ją kobietom w ciąży. Pończochy należy zakładać rano, gdy nogi nie są jeszcze opuchnięte. Najlepiej za pomocą tzw.śliskiej skarpetki, która doskonale sprawdza się przy modelach z odkrytymi palcami. Odpowiedni stopień ucisku powinien być dobrany przez lekarza. Będzie to nie tylko ulga dla zmęczonych nóg, ale także właściwa profilaktyka.